Sörjárőr 2008.06.02. 14:58

Impresszum

Hát akkor azért felvázolnék néhány tudnivalót:

Amikor elkezdtem az adatgyűjtést, még nem voltak szilárdak a keretek, ezért néhány mező kitöltetlen maradt, ezek a korai hiányosságok egyrészt hamar eltűntek, másrészt folyamatosan dolgozom a lukak befoltozásán.

Ezeken a helyeken mind jártam is személyesen, legfeljebb volt is velem valaki, szóval a beszámolók az én véleményemet tükrözik, senki másét. Sok helyen egyetlen korsó sört iszom csak, különben sose érnék a kocsmák egyre hosszabb alagútjának végén világító fénynek még a közelébe se, meg aztán a gatyám is rámenne a projektre, ami így sem éppen pénztárcabarát. Ennyi idő elég azonban a főbb benyomásokhoz és az adatgyűjtéshez, így viszont előfordult, hogy egy nap 7 vagy több helyre is eljutottam. Ez némileg befolyásolhatta az ítélőképességemet, de ekkor is próbáltam a magam szubjektív módján objektív maradni, vagy legalábbis utólag önkritikát gyakorolni.

Hogy hova megyek be egyáltalán? A Kocsmákba és a Sörözőkbe mindenképp, tehát az Étterem-Sörözőkbe, Kávézó-Sörözőkbe is. Ha valahova ki van írva, hogy söröző, akkor ott a helyem. Vannak az Eszpresszó, Café, Bar, Club, Presszó jellegű elnevezések változatos helyesírással. Na, ezek sokszor kocsmákat, vagy olyan helyeket takarnak, amik a profilba vágnak, szóval ezek a helyek is megkapják a lehetőséget :) Ha egy kávézóban van csapolt sör, és egyéb kocsmaságra utaló jelek vagy épp csak kocsmahangulat, akkor azok is megfelelnek. Van néhány ilyen étterem is, ami inkább kocsma. Bemegyek, aztán ha tetszik, benn maradok, de étterem esetén ritka, hogy inkább kocsma. A Csárdákat mindig megnézem, de a fogadók, vendéglők kimaradnak, kivétel persze a jövőben még lehetséges. A Büfé elnevezés is gyakran takar kocsmát.
Egy szó, mint száz, azokat a helyeket veszem fel a listába, amiről úgy gondolom, hogy van ott valami, ami hozzám sorolja őket. Ez lehet sokszor nyilvánvaló, néha felemelő, néha lehúzó vélemény persze, de mindenképpen szubjektív. Nyugodtan lehet javasolni helyeket, ahova térjek be. Az adatbevitel viszont folyamatos, és rengeteg az anyag, szóval várjatok úgy 1000 kocsmáig, mert valószínűleg már voltam ott, ahová ti is szeretnétek, hogy elmenjek :)

A kocsmákat 1-4-ig osztályzom.

1-est rendszerint az a hely kap, ami tényleg nem nekem való, vagy éppenhogy jól érzem ott magam, csak nem merem senkinek se ajánlani :) Én ugyanis kedvelem a lepukkant kocsmákat is, ha van bennük valami, ami vonz, például a rejtői alakok bősége.

2-est az, ahova be lehet ülni, vagy tettek bele annyit, hogy ne akarjam lehúzni. Vagy azért elvoltam ott minden gond nélkül. Valami ilyesmi.

3-ast az, ahova szívesen visszatérnék, vagy éppenséggel úgy gondolom, hogy bár személy szerint nekem nem tetszik annyira, de más stílusú emberek nagyra értékelnék. Általában ezt a besorolást érik el a kedvenc kocsmáim, avagy elismerem, hogy ez már valami.

4-est a több szempontból is kimagasló helyek kapnak. Ritka dolog, ilyen helyekre az ember fontosabb alkalmakkor jár.

A pontozás csak egy szubjektív jelzés, sokkal jobb, ha a szöveges információból próbáljuk kitalálni, hogy egy kocsma nekünk való vagy sem. Az is előfordulhat, hogy mondjuk ugyanolyan pontszámot adtam két olyan kocsmának, amik azért külön kategóriát érdemelnének. Ez egyrészt azért van, mert nem akartam szaporítani a kategóriák számát, másrészt lehetett a szórakozóhelynek és nekem is rossz vagy épp jó napom, bármilyen kombinációban. Ha valakit nagyon zavar egy adott pontszám, esetleg félrevezetőnek érzi, az szóljon, és indokolja meg ellenvetését, hátha meggondolom magam. Bárhová elmehetek még egyszer.

Egyre azért még kitérek: a helyek színvonala változik. Van, ami idővel lepukkan, van, amit felújítanak, és ettől jó lesz vagy épp fordítva; elveszti a varázsát. Ezért hát ott az időintervallum, amiben meglátogattam. Tessék figyelembe venni. A nyitvatartás is változhat, ezért ez a rovat is inkább egy irányadó korkörkép, amire lehet támaszkodni, de vakon hinni benne nem :)

Minden 10 kocsma után következik egy úgynevezett Epizód. Ezek nem kitalált, hanem igaz történetek, ennek megfelelően néha olyan részleteik vannak, amire büszke ugyan nem vagyok, de tudok rajta nevetni - legalábbis egy részükön -, ha már időutazni és máshogy csinálni nem lehet. Gyónok bazmeg :)
Ez arra is jó amúgy, hogy ki tudjátok számolni, eddig hány kocsma leírása jelent meg a blogban.

Egyelőre ennyi, nyilván ez az impresszum is bővülni fog még.

A bejegyzés trackback címe:

https://sorjaror.blog.hu/api/trackback/id/tr51499493

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása